Questions and Answers

ODISku v mobilu si můžete zařídit prostřednictvím aplikací ODISapka nebo MojeDPO. Stačí si aplikaci stáhnout přes Google Play (Android) či App Store (iOS). V aplikaci je nutné se zaregistrovat či přihlásit již existujícím účtem (který je totožný v e-shopu) a zvolit v aplikaci možnost „ODISka v mobilu“.
Převod kupónu z fyzické karty ODISka na ODISku v mobilu není možný. Lze provézt pouze storno celého kupónu na pobočce za poplatek a následný nákup nového kupónu již na ODISku v mobilu.
ODISka v mobilu je zcela nová a samostatná virtuální karta. Není nijak provázána s fyzickou kartou u daného účtu.
Přihlásit se můžete prostřednictvím Vašich přihlašovacích údajů z e-shopu www.odiska.cz nebo zaregistrováním zcela nového účtu.
1. ODISka v mobilu je oproti klasické ODISce zcela zdarma. 2. U ODISky v mobilu je platnost 10 let. 3. ODISku budete mít vždy u sebe ve Vašem mobilu. 4. Nemusíte se bát o ztrátu ODISky 5. Jízdné si můžete zakoupit přímo v mobilní aplikaci
Pokud ztratíte mobilní telefon, na kterém máte ODISku v mobilu se zakoupeným kupónem, lze kupón převézt na jiný mobilní telefon s nově vytvořenou ODISkou v mobilu, viz „Mohu převézt kupón na jiný mobilní telefon?“
ODISku v mobilu lze v současné době využívat pouze ve vozidlech Dopravního podniku Ostrava. Rozšíření na další dopravce ODIS plánujeme na rok 2023.
Zakoupení přes ODISapku: Pod QR kódem je možnost „Zakoupit nový kupón“, kde si zvolíte profil, období, platnost od a zóny. Po vybrání požadovaných možností dáte „Zaplatit“, kde budete přesměrováni do platební brány. Zakoupení přes e-shop: Zakoupení kupónu na ODISku v mobilu lze i po přihlášení na daný účet v e-shopu. V přehledu karet si dohledáte ODISku v mobilu, na kterou chcete kupón nahrát a zvolíte možnost „Koupit kupón“. Prodloužení přes ODISapku: Pod QR kódem bude zobrazen již zakoupený kupón. Po kliknutí na něj se zobrazí stránka s možností „Prodloužit kupón“ Prodloužení přes e-shop: V přehledu kupónů vyberete požadovaný kupón, který je naveden v ODISce v mobilu. Zvolíte možnost „Prodloužit“.
Zakoupený kupón bude platný až za 30 minut od jeho nákupu.
Vrácení lze provést pouze přes e-shop po přihlášení na daný účet. V přehledu karet zvolíte možnost „Přehled kupónů“ u dané ODISky v mobilu a zvolíte „Vrátit kupón“. V případě, že kupón ještě nezačal platit, bude vrácena celá částka za kupón, tedy nebude účtován žádný poplatek za vrácení. V případě, že kupón již začal platit, bude vrácena poměrná část jízdného za celé nevyužité dny, snížená o poplatek za vrácení ve výši 100,- Kč.
Jednu ODISku v mobilu nelze využívat na více mobilních telefonech. Každý mobilní telefon funguje jako samostatný nosič a vždy bude vytvořena zcela nová ODISka v mobilu.
Ano, převod z jednoho mobilního telefonu na jiný je možný. Převod je možný maximálně jednou denně a lze to provézt pouze po přihlášení na daný účet v e-shopu. Pro převod kupónu z jednoho mobilního telefonu na jiný je potřeba se přihlásit svým účtem do jiného telefonu, kdy se v tomto telefonu vytvoří nová ODISka v mobilu, která bude mít své nové jedinečné číslo (bude se zkrátka jednat o novou ODISku). Jednotlivé vytvořené ODISky v mobilu se poté zobrazí v e-shopu v přehledu karet a mezi těmito ODISkami v mobilu lze provádět převody kupónu. Převedený kupón začne platit až za 30 minut od jeho převedení.
Pro vytvoření nové ODISky v mobilu budete automaticky vyzváni k nahrání fotografie a dokladu totožnosti. Nahrání dokladu totožnosti je povinné pouze v případě, že žádáte o slevový profil. Slevový průkaz můžete nahrát po kliknutí na možnost „Studentská sleva“, která se objeví pod QR kódem u vytvořené ODISky v mobilu po ověření osobních dokladů a fotografie.
Pokud si chcete změnit již nahranou a schválenou (příp. zamítnutou) fotografii, musíte si pod QR kódem najet na fotografii a kliknout na ni -> Na další stránce se zobrazí informace, zda je fotografie schválena či zamítnuta a na tuto fotografii opět kliknete -> zobrazí se možnost nahrání nové fotografie Pokud si chcete změnit osobní údaje, zvolte pod QR kódem a fotografií možnost „Upravit osobní údaje“. Pro úpravu osobních údajů (jména, příjmení, data narození) je nutné nahrát doklad totožnosti, osobní údaje Vám změníme po ověření údajů z dokladu.
Pod vytvořenou ODISkou v mobilu (QR kódem) a schválenou fotografií se objeví možnost „Studentská sleva“. Stačí zadat buď číslo průkazu ISIC nebo nahrát kopii celostátního oranžového studentského průkazu.
Dle našich podmínek je lhůta pro schválení fotografie či dokladů 2 pracovní dny. Snažíme se však o schvalování v co nejkratším termínu.
O tom, zda byla fotografie či doklady schváleny (případně zamítnuty), budete informováni prostřednictvím emailu a také notifikací přímo v aplikaci.
Ano. Při registraci v aplikaci je nutné zaškrtnout možnost „Jsem mladší 15 let“. Objeví se možnost „Rodičovský e-mail“, kde je nutné zadat e-mail osoby starší 18 let, která za dítě zodpovídá. Na e-mail dospělé osoby přijde zpráva, kde musí tato osoba přes odkaz potvrdit, že souhlasí s vytvořením účtu dítěte. Stejně tak je nutné potvrdit i zprávu zaslanou na email, ke kterému má být účet založen.
Pod QR kódem, schválenou fotografií a informacemi o kartě je možnost „Zrušit kartu“. Pokud je na kartě nějaký platný nebo budoucí platný kupón, nelze kartu zrušit.